joi, 2 februarie 2012

Activitatea nr.3: 30.01.2012– 3.02.2012

Aplicatia Microsoft Word- Crearea de obiecte grafice
          Microsoft Draw este o aplicaţie Office încorporată, care permite crearea de grafică line art şi de alte obiecte, cum ar fi:  WordArt,   AutoShapes, Text Box, Microsoft Ecuation, etc.
       Pentru a-şi concepe propriile elemente grafice (figuri, scheme, grafice, imagini, etc.), utilizatorul foloseşte instrumentele de pe bara de instrumente Drawing (desen) sau selectează opţiunea Insert  Picture sau Insert  Object, în primul caz se selectează din meniul ce apare butonul dorit :
  •         Clip Art (imagini tematice) ; 
  •       From File (imagini în fişiere) ; 
  •       AutoShapes (forme predefinite) ;
  •        WordArt (text artistic) ; 
  •            From Scanner or Camera (imagini preluate prin scanner sau camera TV) ; 
  •      Chart (diagrame, grafice), 
iar în al doilea caz se alege din caseta de dialog Object, tipul obiectului (Object type) ce urmează a fi creat, de exemplu Bitmap Image, imagini Corel, Microsoft Ecuation (text matematic), Microsoft PowerPoint, Microsoft Excel, Paitbrush Picture, etc.

Pentru a avea acces la bara de instrumente Drawing (a fi prezentă pe ecran), trebuie să se selecteze opţiunea View  Toolbars   Drawing sau dacă butonul Drawing se află pe bara de instrumente Standard trebuie să se acţioneze pentru a deveni operaţional. 

Bara de instrumente Drawing include două mari categorii de meniuri şi butoane :
ˇ        crearea de obiecte desenate (AutoShapes-forme predefinite, WordArt-text artistic, etc.) ;
ˇ        formatarea obiectelor existente (Line Style-linii, Dash style – linii punctate, Arrow Style -săgeţi, Shadow -umbriri, 3-D -perspective, etc.).

Inserţia de forme predefinite (AutoShapes)
            Programul Word oferă prin efectuarea unui click pe meniul AutoShapes de pe bara de instrumente Drawing, o listă derulantă de categorii pentru forme predefinite :
  •           Lines diverse forme de linii (Line, Arrow, Double Arrow, Curve, Freeform, Scribble) ;
  •           Basic Shapes diverse forme de bază (Rectangle, Cube, Oval,Cross, etc.);
  •           Block Arrow -  diverse blocuri săgeţi ;
  •           Flowchart diverse simboluri pentru scheme logice ;
  •         Stars and Banners diverse stele şi indicatoare ;
  •         Callouts diverse forme pentru adnotări;
  •          More AutoShapes alte forme şi imagini.
Dacă se doreşte inserarea unor forme oferite de meniul AutoShapes, se selectează meniul AutoShapes din care se alege categoria de forme predefinite dorită. Din lista de forme se alege forma predefinită dorită şi se efectuează click, iar apoi  se trece cursorul în document la locul dorit şi se efectuează click pentru a insera forma respectivă în document. Cu tastele săgeţi sau prin tragere cu mouse-ul, se poate deplasa obiectul acolo unde se doreşte.      
Inserţia de text în cadru (Text Box)
  I  
nstrumentul Text Box (caseta de text/obiecte) se foloseşte pentru a crea texte  care plutesc pe un strat plasat deasupra unui document text standard, acestea fiind încadrate de un dreptunghi asupra căruia se pot realiza operaţii diverse . Se execută click pe acest buton şi se desenează caseta de text aşa cum se procedează pentru crearea unui dreptunghi. La eliberarea butonului de mouse, în caseta de text va apărea un cursor (punct de inserţie) de la care se poate introduce text care se formatează folosind bara de instrumente Formatting, marginile de formatare fiind marginile casetei de text. De asemenea, în casetă se pot realiza şi elemente grafice cu butoanele cunoscute. Pentru selectarea casetei de text trebuie să se indice marginile dreptunghiului ce determină cadrul casetei de text.

Adăugarea de text artistic (WordArt)
            Aplicaţia WordArt Gallery este folosită pentru a crea un obiect grafic bazat pe text. Utilizatorul are posibilitatea de a folosi WordArt pentru a concepe coperţi de cărţi, de a crea sigle, de a scoate în evidenţă titluri şi de a adăuga la documentul tehnoredactat cu programul Word, un plus de originalitate şi de atractivitate.

  SARCINA DE LUCRU                                Durata activitate:25 min

Realizati in Word urmatoarele semne de circulatie:

        Fixarea cunostintelor:
Vizualizati urmatorul film 
 

14 comentarii:

  1. JURNAL DE INVATARE
    Raspundeti la finalul orei:
    1. Ce am invatat?
    2. Cum am invatat?
    3. Cum m-am simtit?\

    RăspundețiȘtergere
  2. Astazi la ora de informatica am invatat despre aplicatia WordArt. Acesta aplicatie am invatat-o intr-un mod creativ, avand ca sarcina de lucru relizarea unor semne de circulatie in Word. M-am simtit ca la un concurs deoarece a trebuit sa terminam sarcina de lucru in 25 de minute dar pe de alta parte a fost relaxant deoarece ne-am jucat cu formele si culorile.

    RăspundețiȘtergere
  3. astazi la ora de TIC am invatat despre aplicatia Microsoft Word . am avut ca sarcina de lucru realizarea unor semne de circulatie in Word .a fost placut si educativ

    RăspundețiȘtergere
  4. Aplicatia WordArt este incorporata in aplicatia Microsoft Word. Aceasta aplicatie ne-a ajutat sa indeplinim cat mai bine sarcina de lucrru.

    RăspundețiȘtergere
  5. In aceasta activitate am invatat cum sa creem obiecte grafice si multe alte lucruri interesante.Am invatat destul de usor datorita imaginilor insotite de text care ne explicau foarte bine fiecare lucru.Mam simtit bine iar lectia a fost interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  6. La ora de informatica am invatat despre aplicatia WordArt.Am invatat repede deoarece este foarte simplu, m-am simtit foarte bine puntru ca ora a fost una foarte relaxanta.

    RăspundețiȘtergere
  7. am invatat sa lucram cu world,rezolvand o aplicatie.mam simtit bine,chiar daca nam terminat tot in clasa

    RăspundețiȘtergere
  8. La ora de TIC am invatat sa lucram in Microsoft Word.Am invatat lucrand aplicatii practice si m-am simtit foarte bine.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. LA ora de tic am invatat sa lucram cu aplicatia Microsoft Word. lectia a fost foarte usoara deoarece majoritatea dintre noi lucram cu acest program. La ora m'am simtit foarte bine si mi'a placut sarcinile de lucru :D

      Ștergere
  9. La ora de TIC am invatat sa lucram in Word si m-am simtit bine chiar daca m-am chinuit putin cu semnele ce circulatie :D

    RăspundețiȘtergere
  10. A fost placut...aplicatia a fost interesanta ....mi-a placut foarte mult aceasta activitate

    RăspundețiȘtergere
  11. A fost putin mai dificil ,dar in cele din urma m-am descurcat!!

    RăspundețiȘtergere
  12. am invatat sa lucram cu world,rezolvand o aplicatie.mam simtit bine,chiar daca nam terminat tot in clasa. A fost ceva interesant...!!!!!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.